piątek, 31 maja 2013

Chalk Paint moja pierwsza metamorfoza

Od dłuższego czasu nosiłam się z zamiarem poznania bliżej i przetestowania na własnych meblach farb i techniki według Annie Sloan. Rozglądałam się po sieci i znalazłam tylko jednego dystrybutora tych farb. Planowałam już nawet wyjazd po nie gdy pewnego pięknego dnia zobaczyłam w swoim mieście reklamę i magiczne słowa "farby Annie Sloan". Co za szczęście mnie spotkało, nie mogłam uwierzyć, że w moim mieście mieszka druga w Polsce Pani, która jest oficjalnym dystrybutorem tych farb. Ruszyłam do pracowni pod wskazany adres.
A oto i pierwsza metamorfoza, którą jest szafka pod TV.



Plusem tych farb jest to, że nie trzeba ich szlifować. Jedynym dyskomfortem może być odtłuszczanie, które należy wykonać rozpuszczalnikiem, ja wybrałam uniwersalny bo jest delikatniejszy.


I do dzieła. Malowałam pędzlem, który poleca Annie Sloan .Pędzel jest dosyć drogi ale na prawdę warto.


Farba schnie w mgnieniu oka, wszystkie prace można wykonać jednego dnia. Mnie zajęło to 2 godziny. Najwięcej problemu sprawiło mi woskowanie. Jednak tylko za pierwszym razem. Przy stole było już dużo łatwiej. Stół był kolejnym moim dziełem, który można obejrzeć w następnym poście.










6 komentarzy:

  1. uwielbiam metamorfozy... najpierw nieciekawy brązowy mebel a później delikatny bezowy zdobi wnętrze :) jeśli farby nie trzeba szlifować to duuzyyy plus, a wosk bezbarwny? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wosk jest bezbarwny i podkreśla kolor. Wosk nie tylko pełni rolę zabezpieczającą ale nadaje niesamowity efekt końcowy:-) Jeżeli chce się osiągnąć efekt błyszczący należy wosk dobrze dotrzeć, jeżeli ma być lekko matowy to wystarczy nałożyć równomiernie i delikatnie dotrzeć. Testowałam 3 sposoby nakładania wosku: 1 gąbką (jak dla mnie to bardzo trudno, można zostawić plamy), 2 grubym wilgotnym pędzlem i dotrzeć suchą ściereczką(idealnie) oraz samą ściereczką lekko wilogtną też dobrze się rozprowadza.

      Usuń
  2. Fajnie wyglądają mebelki, ale malując tą farbą zawsze wychodzi z przecierkami ? czy również na gładko ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na gładko wychodzi pięknie:-)

      Usuń
    2. Dzięki, mam do pomalowania komodę i zastanawiam się nad tą farbą, pozdrawiam

      Usuń
    3. Tu kupisz te farby:-)http://www.lucyhome.com.pl/index.html

      Usuń